تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردین 1403 - 13:33
کد خبر : 17724

عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار مسکن با جمع‌آوری اطلاعات/متروی پردیس با ۳ هزار میلیاردتومان احداث می‌شود

عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار مسکن با جمع‌آوری اطلاعات/متروی پردیس با ۳ هزار میلیاردتومان احداث می‌شود

عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار مسکن با جمع‌آوری اطلاعات، احداث متروی پردیس با ۳ هزار میلیادرتومان سرمایه‌گذاری، اجرای ۷۳۱ هزار واحد نهضت ملی توسط بنیاد مسکن در روستاها و شهرهای کوچک و افزایش ۱۷۰ درصدی تسهیلات حمایتی بانک مسکن برای مستاجران، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.به

عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار مسکن با جمع‌آوری اطلاعات، احداث متروی پردیس با ۳ هزار میلیادرتومان سرمایه‌گذاری، اجرای ۷۳۱ هزار واحد نهضت ملی توسط بنیاد مسکن در روستاها و شهرهای کوچک و افزایش ۱۷۰ درصدی تسهیلات حمایتی بانک مسکن برای مستاجران، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار مسکن با جمع‌آوری اطلاعات

بیش از ۶ برابر طرح مسکن مهر در نهضت ملی مسکن، زمین اختصاص یافت

وزیر راه و شهرسازی از اختصاص زمین به نهضت ملی مسکن به میزان بیش از ۶ برابر مسکن مهر خبر داد و گفت: عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار مسکن با جمع‌آوری اطلاعات از جمله اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ برای حوزه مسکن است.

ساخت ۶ بیمارستان و یک ورزشگاه در سال جاری آغاز می‌شود

تحویل ۶ بیمارستان و ۳ ورزشگاه در ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی گفت: امسال در کنار تکمیل و تحویل ۶ بیمارستان و ۳ ورزشگاه، ساخت ۶ بیمارستان و یک ورزشگاه دیگر نیز توسط سازمان آغاز می‌شود.

۷۳۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها اجرایی شد

تحویل ۲۵۰ هزار و ۸۹۲ واحد به متقاضیان در شهرها و روستاها

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای ۷۳۱ هزار و ۸۷ واحد نهضت ملی توسط آن بنیاد در روستاها و شهرهای تحت مسئولیت بنیاد خبر داد و گفت: از تعداد واحدهای اجرا شده ۲۵۰ هزار و ۸۹۲ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

رفع تعرض ۱۴۳ هکتار زمین دولتی در اسفندماه

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در آخرین ماه سال گذشته ۲۶۷ مورد تعرض به زمین‌های دولتی به مساحت ۱۴۳ هکتار را به صورت فوری رفع کرده است.

بیش از ۴ هزار واحد مسکونی پرند به شرط همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان بهره‌برداری می‌شود

جلسه مشترک اعضای هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند و شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید درخصوص پیگیری افتتاح ۴ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در این شهر جدید برگزار شد.

۱۵۰ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های ناکارآمد شهری به بهره‌برداری می‌رسد

ضرورت ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از ضرورت ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در بافت‌های فرسوده برای تحقق برنامه نهضت ملی مسکن در این بخش خبر داد و گفت: باید تا پایان امسال ۱۵۰ هزار واحد نوسازی مردمی مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری به بهره‌برداری برسد.

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران معرفی شد

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت معرفی شد.

متروی پردیس به ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اعلام اینکه طرح اجرای متروی پردیس در شورای استان مصوب و منتظر تصویب در شورای عالی ترافیک کشور است، گفت: احداث این مترو به ۳ همت سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

میانگین پیشرفت فیزیکی بیش از ۲ هزار واحد مسکونی پردیس ۶۰ درصد است

دستگاه‌های خدمات‌رسان در تامین خدمات شهری پردیس همکاری کنند

مدیرعامل شرکت عمران پردیس از آمادگی آن شرکت برای تحویل ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی که ۵۰۰ واحد آن نهضت ملی و ۳ هزار واحد آن مسکن مهر است در خردادماه امسال خبر داد و گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی بیش از ۲ هزار واحد مسکونی پردیس ۶۰ درصد است.

ایمن‌سازی نماهای کامپوزیت آلومنیوم برای ساختمان‌های با اهمیت زیاد الزامی می‌شود

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه کاربرد مصالح دارای گواهی ایمنی در برابر آتش برای مصالح نمای ساختمان‌های نوساز از سال ۱۳۹۵ الزامی است، گفت: با ابلاغ بخشنامه ایمن‌سازی نمای ساختمانی در برابر آتش، داشتن گواهینامه فنی ایمنی در برابر آتش برای نماهای کامپوزیت آلومینیوم در گام نخست برای ساختمان‌های عمومی و در گام بعدی برای ساختمان‌های بلند و سایر ساختمان‌ها الزامی می‌شود.

احقاق ۵۸ میلیارد تومان حقوق بیت المال در شهرهای جدید استان مرکزی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر از احقاق ۵۸ میلیارد تومانی حقوق بیت المال در شهرهای جدید استان مرکزی خبر داد.

سرمایه‌های خرد مردم برای رونق تولید مسکن جذب می‌شود

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن از برنامه‌ریزی این صندوق برای جذب سرمایه‌های خرد مردم به منطور رونق تولید مسکن خبر داد.

پرداخت بیش از ۵۱ میلیاردتومان تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت به متقاضیان نوسازی در بافت‌های فرسوده

مدیرکل دفتر تجهیز منابع مالی، فنی، اقتصادی و املاک شرکت بازآفرینی شهری ایران از شناسایی زمین‌ها و املاک در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده در ۱۴ استان خبر داد و گفت: تاکنون به ۸۲۸ متقاضی تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت به مبلغ کل حدود۵۱.۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

افزایش ۱۷۰ درصدی تسهیلات حمایتی بانک مسکن برای مستاجران

مدیرعامل بانک مسکن از افزایش ۱۷۰ درصدی مبلغ تسهیلات حمایتی بانک مسکن برای مستاجران با پرداخت ۱۵ هزار و ۸۰۴ فقره تسهیلات ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۲ به مبلغ بیش از ۹ هزار و ۸۳ میلیارد ریال خبر داد.

بررسی ۴۵۰۰ پرونده تخلفات نظام مهندسی در ۱۰ ماه، معادل عملکرد هفت سال قبل است

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان از بررسی بیش از ۴۵۰۰ فقره پرونده تخلفات نظام مهندسی ساختمان باقیمانده از سنوات گذشته در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بررسی این تعداد پرونده در ده ماه شورای فعلی برابر با عملکرد ۷ ساله شوراهای قبل است.

۴ هزار واحد مسکونی، ۲ پارک، مسجد، کلانتری و مرکز درمانی در پرند افتتاح می‌شود

پرداخت ۷۰ میلیاردتومان برای خرید اتوبوس به شهرداری پرند

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه از سوی آن شرکت ۷۰ میلیاردتومان برای خرید اتوبوس به شهرداری پرند به منظور تسهیل تردد ساکنان پرداخت شده است، از افتتاح ۴ هزار واحد مسکونی، دو پارک، مسجد، کلانتری و مرکز درمانی در خردادماه امسال خبر داد.

قرارداد خودمالکی بیش از ۱۰۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن منعقد شد

مدیرعامل بانک مسکن از امضای قرارداد تسهیلات خودمالکی ۱۰۴هزار و ۶۹ واحد توسط آن بانک از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان ۱۴۰۲ خبر داد.

برچسب ها : ،