تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 12:03
کد خبر : 18103

همراهی بانک مسکن در بهسازی بافت فرسوده قابل تقدیر است

همراهی بانک مسکن در بهسازی بافت فرسوده قابل تقدیر است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ‌از بانک مسکن به دلیل عمراهی در پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری قدردانی می کنیممحمد آئینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بانک مسکن_هیبنا با اشاره به این که سرعت نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری با توجه به وجود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ‌از بانک مسکن به دلیل عمراهی در پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری قدردانی می کنیم
محمد آئینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بانک مسکن_هیبنا با اشاره به این که سرعت نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری با توجه به وجود امکانات زیربنایی و روبنایی دراین محدوده‌ها از سرعت بالای برخوردار است گفت: تشکر ویژه‌ای از بانک مسکن، مدیرعامل و هیأت مدیره این بانک می‌کنم، در این مدت همراهی ویژه‌ای در حوزه بافت فرسوده داشته‌اند و من خودم را یک بانک مسکنی می‌دانم و از ادوار گذشته با بانک مسکن همراهی داشتیم .

وی ادامه داد: قرار داد برای نوسازی ۳۰ هزار واحد دیگر در بافت فرسوده در دست اقدام است که درحال معرفی املاک هستیم.

آئینی با بیان این که تاکنون بانک مسکن بیش از ۴۵ هزار فقره تسهیلات نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری پرداخت کرده که درنوع خودش ارزشمند است گفت: هرچند که ما انتظار همکاری بیشتری در این حوزه داریم زیرا نیاز‌های ما بسیار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براین که نهضت ملی مسکن از مسیر بافت فرسوده می‌گذرد گفت: ‌نوسازی مسکن در بافت فرسوده یک تیر با چند نشان است ، به طور مثال در شهر تهران ۱۳۰ هزار بنای ناپایدار داریم یعنی ۱۳۰ هزار خانواده در معرض خطر هستند که با نوسازی بافت فرسوده می‌توانیم این ۱۳۰ خانواده را نجات دهیم.

او اضافه کرد: با نوسازی هر واحد مسکونی یک خانواده نجات پیدا می‌کنند، ۴ خانواده دیگر صاحب مسکن می‌شوند، همچنین تولید در بافت فرسوده سریع انجام می‌شود به این دلیل که زمین متعلق به مردم است و ساخت را هم مردم به سرعت انجام می‌دهند زیرا سرمایه خود درگیر است و تلاش می‌کنند سریعتر واحد‌های نوسازی شده را به بازار عرضه کنند همچنین فضای شهری هم بهبود پیدا می‌کند.

آیینی توضیح داد: متوسط زمان ساخت پروژه‌ها در بافت‌های فرسوده، حدود ۱۸ ماه است که این امر می‌تواند به سرعت ساخت مسکن و رسیدن به نقطه تعادل عرضه و تقاضا این بازار کمک شایانی کند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به اینکه عوارض صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده شهر تهران رایگان است، گفت: انشعابات آب، برق و گاز در محلات هدف بازآفرینی شهری محفوظ و انشعابات جدید باید در اسرع وقت صادر شود. بر اساس برنامه هفتم توسعه کشور، پیش‌بینی شده که صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری‌ها، حداکثر ظرف ۳ ماه باید انجام شود.

برچسب ها : ،

دریافت شماره شبا بولتن اخبار بانک کامل ترین اخبار بیمه کامل ترین اخبار بیمه اخبار وام و تسهیلات

پیشنهادی