تاریخ انتشار : یکشنبه 26 فروردین 1403 - 16:38
کد خبر : 17692

تصویب سامانه تحت وب تعیین اجاره بها در خراسان رضوی

تصویب سامانه تحت وب تعیین اجاره بها در خراسان رضوی

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: سامانه تحت وب تعیین اجاره بها برای واحدهای مسکونی در مشهد مصوب و از ابتدای سال ۱۴۰۳ در تمامی بنگاه‌های املاک مشهد برای اولین بار در کشور اجرایی می‌شود.به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: سامانه تحت وب تعیین اجاره بها برای واحدهای مسکونی در مشهد مصوب و از ابتدای سال ۱۴۰۳ در تمامی بنگاه‌های املاک مشهد برای اولین بار در کشور اجرایی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اعلام تصویب سامانه تحت وب تعیین اجاره بها در این استان، اظهار کرد: با توجه به این طرح، بنگاه هایی که از این سامانه استفاده نکنند، متخلف محسوب شده و با آنها برخورد قانونی تعزیراتی خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: در سامانه تحت وب فرایند اقدام بسیار راحت و در جهت تسهیل و تسریع برای استفاده بنگاه املاک دارای مجوز طراحی شده است، استفاده راحت و امکانات جامع دو ویژگی است که برای کاربر در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در سامانه جدید هر دفتر املاک دارای مجوز دارای پروفایل جدا بوده و پس از ثبت نام در سامانه، تمامی فعالیت های دفتر نظیر استعلامات و … در سامانه ثبت و این استعلامات قابل پیگیری و ردیابی است.

داعی ادامه داد: اگر دفتر املاکی نسبت به عقد قراردادی اقدام کند ولی از سامانه استعلام نگرفته باشد مشخص می‌شود و با این روش کنترل بهتری بر عملکرد دفاتر در حوزه اجاره صورت خواهد گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان افزود: در پایان مراحل استعلام و اعلام مبلغ کلیه اطلاعات ثبت شده ملک مورد اجاره به صورت کامل در پایین صفحه درج که این اطلاعات به همراه قرارداد اجازه قابلیت پرینت داشته و می بایست در اختیار موجر و مستاجر قرار گیرد.

وی درخصوص پایش عملکرد سامانه اظهار کرد: ارتقای سامانه جدید نسبت به سامانه قبلی با کار تحقیقاتی و میدانی صورت گرفته با استفاده از کارشناسان زبده راه و شهرسازی و ادارات و ارگان های ذیربط دیگر و خبرگان حوزه املاک و فعالین و امنای حاضر در صنف املاک که سامانه قبلی را استفاده کرده، نقایص رفع شده است، قابل تاکید است که در این سامانه از نظر کارشناسان دانشگاهی طی جلسات متعدد در کمیسیون و کارگروه های تشکیل شده در سطح استان، فرماندار، معاون فرماندار و دبیر کارگروه و رییس اتحادیه املاک و دیگر اعضا دریافت شده است.

داعی ادامه داد: در سامانه جدید با استفاده از نقشه به صورت آنلاین (نشان) کاربر می‌تواند محل دقیق ملک را تعیین کرده و پس از تعیین محل ملک بر روی نقشه بلوک کلی ملک نیز مشخص شده و مبلغ دقیق اجاره بها ملک مشخص خواهد شد که پرینت نتیجه از سامانه قابل دریافت است. همچنین برای استفاده راحت تر کاربران در سامانه راهنمای استفاده گذاشته شده است.

گفتنی است این سامانه در حال حاضر از ابتدای سال ۱۴۰۳ در مشهد راه اندازی شده و هم اینک قابلیت سراسری شدن را داراست.

برچسب ها : ،