تاریخ انتشار : سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 11:49
کد خبر : 18030

پاسخ وزارت راه و شهرسازی به ابهام مطرح شده در خصوص رفع نقاط پرحادثه

پاسخ وزارت راه و شهرسازی به ابهام مطرح شده در خصوص رفع نقاط پرحادثه

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به محتواهای منتشر شده در خصوص یکی دانستن اعتبارات و عملیات اجرایی مربوط به «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت» واکنش نشان داد.به گزارش آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وحید قربانی بیان کرد: برخی افراد

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به محتواهای منتشر شده در خصوص یکی دانستن اعتبارات و عملیات اجرایی مربوط به «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت» واکنش نشان داد.
به گزارش آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وحید قربانی بیان کرد: برخی افراد و رسانه ها اقدام به بازنشر محتوایی کردند که اساسا نادرست و منبع اولیه نیز با توجه به عدم آشنایی به حوزه جزئیات و تفاوت های موجود در حوزه های تخصصی عمران، ایمنی و نگهداری راه این اشتباه را مرتکب شده است.

وی توضیح داد: در گزارش خبرگزاری صدا و سیما که در برنامه صف اول با موضوع ایمنی حمل و نقل پخش شده است به اشتباه دو موضوع متفاوت شامل اعتبار مالی صندوق خسارت‌های بدنی برای «رفع نقاط حادثه خیز» و اعتبار «روکش آسفالت» با یکدیگر در قالب یک گزارش قید شده است. این درحالی است که طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی ۳همت برای رفع نقاط حادثه خیز از محل صندوق بیمه خسارت های بدنی نیاز است که شامل اقداماتی همچون نصب علائم، آشکارسازی، اصلاح هندسی و … است. از طرفی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به بودجه مورد نیاز اصلاح روکش آسفالت اشاره می کند که بودجه و اعتبارات آن کاملا متفاوت و برای اجرای این حجم از روکش آسفالت به ماشین آلات، قیر، آسفالت و … نیاز است.

قربانی تأکید کرد: نکته دیگر اینکه در محتوای منتشر شده مبلغ ۳همت صرفا به عنوان سهم صندوق بیمه خسارت‌های بدنی برای رفع نقاط حادثه خیز و مطالبه وزارت راه و شهرسازی آمده است که هنوز پرداخت نشده و مابقی اعتبار مورد نیاز بیان نشده است‌.

رئیس ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد:‌ اساسا در حوزه حمل‌ونقل اعتبارات و حجم عملیات مربوط به رفع نقاط پرحادثه کاملا مجزا از احجام و اعتبارات عملیات روکش آسفالت جاده ها است و لذا نمی توان اعتبار مورد نیاز این دو موضوع را در کنار یکدیگر قرار داد یا مقایسه کرد.

وی افزود: مصاحبه آقای رضا اکبری معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص اعتبار مورد نیاز برای انجام عملیات روکش آسفالت محورهای شریانی کشور مربوط به چندین ماه قبل است و ارتباطی با بودجه رفع نقاط پرحادثه ندارد.

برچسب ها : ،

دریافت شماره شبا بولتن اخبار بانک کامل ترین اخبار بیمه کامل ترین اخبار بیمه اخبار وام و تسهیلات

پیشنهادی