تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 - 20:20
کد خبر : 16579

«مجموعه قوانین، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها» و «مجموعه بخشنامه‌های» مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم منتشر شد

«مجموعه قوانین، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها» و «مجموعه بخشنامه‌های» مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم منتشر شد

 ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ کتاب دو جلدی با عنوان«مجموعه قوانین، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم» و «مجموعه بخشنامه‌های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم» منتشر شد. به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک مرکزی، کشورها و مجامع بین‌المللی با تدوین استانداردها، تهیه زیرساخت‌های حقوقی، استفاده از فنآوری‌های روز، گسترش همکاری‌های بین‌المللی

کتاب دو جلدی با عنوان«مجموعه قوانین، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم» و «مجموعه بخشنامه‌های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم» منتشر شد.

به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک مرکزی، کشورها و مجامع بین‌المللی با تدوین استانداردها، تهیه زیرساخت‌های حقوقی، استفاده از فنآوری‌های روز، گسترش همکاری‌های بین‌المللی و … تلاش می‌کنند تا با پدیده شوم پولشویی و آثار و تبعات مخرب آن مقابله کنند. جمهوری اسلامی ایران نیز در همین راستا و به ویژه طی دو دهه اخیر، اقدامات مختلف و متعددی را به انجام رسانیده که از جمله آن، تمهید زیرساخت‌های حقوقی و قانونی لازم بوده است. طبیعی است این مهم به سرانجام مطلوب نخواهد رسید مگر با شناخت از قوانین و مقررات مربوط و اجرای دقیق و نظارت بر حسن اجرای آن‌ها. 

از این رو،‌ گردآوری مجموعه قوانین، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در حوزه نظام پولی و بانکی کشور و چاپ و انتشار آن ها در قالب مجموعه‌ای یکپارچه و منسجم از اهمیت وافری برخوردار است. 

بنا به همین ضرورت، نخستین بار در سال ۱۳۹۲ مجموعه قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی توسط اداره مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک مرکزی گردآوری و با همکاری آن اداره در سه نوبت به چاپ رسید. با گذشت بیش از یک دهه از آن و نیز نیاز به به‌روزرسانی مجموعه مذکور با توجه به اقتضائات و تغییرات فراوان در قوانین و مقررات این حوزه به ویژه طی سنوات اخیر، مراتب مجدداً در دستور کار این اداره قرار گرفت تا از این رهگذر،‌ راهنمایی جامع و به‌روز و منقح در اختیار دست اندرکاران، پژوهشگران و مدیران و کارکنان نظام بانکی کشور قرار گیرد.

امید است گردآوری این مجموعه که با حمایت و پشتیبانی مقامات ارشد بانک مرکزی و همکاری اداره روابط عمومی این بانک در قالب کتاب دو جلدی با عنوان«مجموعه قوانین، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم» و «مجموعه بخشنامه‌های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم»  به چاپ رسیده و منتشر شده است، مورد توجه علاقمندان قرار گیرد.
 

 

.

برچسب ها : ،