تاریخ انتشار : دوشنبه 28 فروردین 1402 - 14:16
کد خبر : 9216

ضرورت هوشیاری مشتریان بانکها درباره کلاهبرداری از طریق پیام رسانهای موبایلی

ضرورت هوشیاری مشتریان بانکها درباره کلاهبرداری از طریق پیام رسانهای موبایلی

دادگستری استان تهران با صدور اطلاعیه خواستار آگاهی رسانی به مشتریان بانکها در خصوص کلاهبرداری از طریق پیام رسانهای موبایلی شد. به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک توسعه صادرات در این اطلاعیه آمده است: هرگونه پیام دریافتی حاوی لینک یا فایلهای با پسوند APK در پیام رسان های موبایلی با عناوین

دادگستری استان تهران با صدور اطلاعیه خواستار آگاهی رسانی به مشتریان بانکها در خصوص کلاهبرداری از طریق پیام رسانهای موبایلی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک توسعه صادرات در این اطلاعیه آمده است: هرگونه پیام دریافتی حاوی لینک یا فایلهای با پسوند APK در پیام رسان های موبایلی با عناوین سهام عدالت، شکایت علیه شما، حکم جلب، یارانه و …جعلی و دامی از سوی افراد کلاهبردار است. کلیک بر روی لینک یا نصب این برنامک ها برابر با هک گوشی و خالی شدن حساب شماست.
این اطلاعیه افزوده است : آگهی های کاریابی که به درخواست از شما جهت ثبت نام در سایت های فروش ارز دیجیتال و اقدام جهت خرید رمزارز ختم می شود، کلاهبرداری و به قصد سواستفاده از هویت و حساب بانکی شما با اهداف مجرمانه است و مسوولیت قانونی آن بر عهده شماست.