تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 - 17:32
کد خبر : 17021

آغاز عملیات اجرایی سایت ۱۰۶۰ هکتاری در شهرستان اشتهارد

آغاز عملیات اجرایی سایت ۱۰۶۰ هکتاری در شهرستان اشتهارد

سایت ۱۰۶۰ هکتاری نهضت ملی مسکن در شهرستان اشتهارد با ظرفیت تامین ۱۴ هزار قطعه زمین کلنگ زنی شد.به گزارش آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ روز دوشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی یکی از بزرگترین سایت‌های متمرکز نهضت ملی مسکن در شهرستان اشتهارد با

سایت ۱۰۶۰ هکتاری نهضت ملی مسکن در شهرستان اشتهارد با ظرفیت تامین ۱۴ هزار قطعه زمین کلنگ زنی شد.
به گزارش آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ روز دوشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی یکی از بزرگترین سایت‌های متمرکز نهضت ملی مسکن در شهرستان اشتهارد با حضور روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر قرارگاه ملی مسکن، ابراهیم کردلو فرماندار شهرستان اشتهارد، محمدرضا صابری مدیرکل راه و شهرسازی و علی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز انجام شد.

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر قرارگاه ملی مسکن گفت: مراسم قرعه‌کشی واگذاری ۱۳۵۷ قطعه زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت شامل قطعات ۲۰۰ متری در استان برگزار شد و پس از آن ما در سایت نهضت ملی مسکن اشتهارد حاضر شدیم و از امروز عملیات اجرایی برای واجدین شرایط قانون جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن آغاز خواهد شد.

وی افزود: این سایت از بزرگترین سایت‌های متمرکز کشور به مساحت حدود ۱۰۶۰ هکتار است که حدود ۱۴ هزار قطعه زمین را تأمین می‌کند.

اکبری بیان کرد: بخشی از این قطعات به صورت یک طبقه حیاط دار به متقاضیان واجد شرایط واگذار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این قطعات با الگوی شهرسازی و معماری ایرانی-اسلامی و با همت اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرمانداری اشتهارد در استان البرز انجام می‌شود.

محمدرضا صابری مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز نیز گفت: امروز در راستای تحقق سیاست‌های دولت سیزدهم جهت خانه‌دار کردن مردم عزیز، سایت نهضت ملی مسکن اشتهارد به مساحت ۱۰۶۰ هکتار کلنگ‌زنی شد و ۱۴ هزار واحد مسکونی در این سایت بارگذاری و ساخته خواهد شد.

وی افزود: قطعات زمین‌ها در این سایت ۲۰۰ متری به مردم تحویل خواهد شد که زمانبندی ساخت آن یک سال برنامه‌ریزی شده است.

صابری خاطرنشان کرد: امروز قبل از کلنگ‌زنی مراسم قرعه‌کشی واگذاری ۱۳۵۷ قطعه زمین برای خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت برگزار شد.

وی در ادامه گفت: بخشی از قطعات سایت در قالب ساخت مسکن به صورت انفرادی به هر متقاضی واگذار و عملیات اجرایی و ساخت توسط خود متقاضیان انجام خواهد شد و بخش عمده‌ای از سایت هم توسط انبوه‌سازان و سازندگان مطرح استان که در فراخوان‌های عمومی کشوری شرکت کرده و پالایش و مورد تأیید شورای مسکن استان قرار گرفته‌اند، ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز بیان کرد: در فاز اول عملیات ساخت، ۵ هزار واحد مسکونی قبل از شروع سال جدید و مابقی قطعات را نیز در سال جدید آغاز خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: قراردادهای ساخت با انبوه‌سازان تا پایان مرحله اسکلت و نما منعقد شده است و واحدهای مسکونی در مرحله نازک کاری به متقاضیان تحویل خواهد شد تا بنا به سلیقه خود مراحل بعدی ساخت را انجام دهند.

ابراهیم کردلو فرماندار اشتهارد گفت: با توجه به اینکه در این شهرستان ۳ شهرک صنعتی و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی وجود دارد، یکی از چالش‌های اساسی در شهرستان اشتهارد بحث تأمین مسکن برای کسانی است که نیاز به مسکن دارند.

کردلو با تقدیر و تشکر از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: امیدواریم این اقدامات بتواند بخشی از مشکلات شهرستان اشتهارد در حوزه تأمین مسکن برای قشرهای مختلف مردم را برطرف کند.

وی افزود: امیدواریم عملیات عمرانی این سایت به زودی آغاز شود و به زودی شاهد خانه‌دار شدن مردم باشیم.

برچسب ها : ،

دریافت شماره شبا بولتن اخبار بانک کامل ترین اخبار بیمه کامل ترین اخبار بیمه اخبار وام و تسهیلات

پیشنهادی