تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401 - 16:05
کد خبر : 1484

تامین مالی سرمایه در گردش مورد نیاز مشتریان از محل اوراق گام

تامین مالی سرمایه در گردش مورد نیاز مشتریان از محل اوراق گام

مدیر شعب سمنان با حضور در شرکت عقاب افشان با اکبری راد مدیرعامل شرکت دیدار و گفتگو و تامین مالی از محل اوراق گام را تشریح کرد. در این دیدار که مدیران عامل شرکت های هومپاسازه، آذین صنعت، و شرکت دانش بنیان درب هیوا از جمله شرکت های زیرمجموعه عقاب افشان نیز حضور داشتند راه

مدیر شعب سمنان با حضور در شرکت عقاب افشان با اکبری راد مدیرعامل شرکت دیدار و گفتگو و تامین مالی از محل اوراق گام را تشریح کرد.

در این دیدار که مدیران عامل شرکت های هومپاسازه، آذین صنعت، و شرکت دانش بنیان درب هیوا از جمله شرکت های زیرمجموعه عقاب افشان نیز حضور داشتند راه های تسهیل در ارائه خدمات و پرداخت تسهیلات به جهت تامین مالی زنجیره تولید شرکت عقاب افشان مورد بررسی قرار گرفت.

علیرضا اکبری مدیر شعب استان سمنان ضمن تشریح نحوه تامین مالی سرمایه در گردش مورد نیاز مشتریان از محل صدور اوراق گام جهت تقویت زنجیره تولید بر تسهیل در ساز و کار و نحوه دریافت کلیه خدمات علی الخصوص اوراق گام از بانک توسط متقاضایان تاکید کرد.

گواهی اعتبار مولد گام، به عنوان یک ابزار بازار محور و با قابلیت نقل و انتقال در بازارهای پول و سرمایه، تسهیلات جدیدی را برای تأمین اعتبار بنگاه‌های تولیدی فراهم می‌کند که بر اساس آن تولیدکنندگان بر مبنای فاکتور خرید مواد اولیه و واسط از بانک عامل، درخواست انتشار و تضمین گواهی اعتبار مولد در سررسید کرده و به بنگاه فروشنده مواد اولیه تحویل می‌دهند. دارنده می‌تواند گواهی را تا زمان سررسید آن نزد خود نگه دارد یا می‌تواند به فروشنده مواد اولیه خود تحویل دهد یا اینکه در بازار سرمایه تنزیل کند.

به عبارت دیگر، اوراق گام، ابزار مالی جدید و کارآمدی برای تامین مالی واحدهای تولیدی بوده و سازوکار آن در عمل امکان تامین مالی زنجیره تولید و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه جهت تامین مالی واحدهاست. در واقع بانک مرکزی به منظور کمک به بهبود روش‌های تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی اقدام به راه‌اندازی سامانه گام جهت صدور و مدیریت اوراق گام در بازار پول کرده است.