تاریخ انتشار : یکشنبه 28 اسفند 1401 - 20:58
کد خبر : 8799

شهرداری اراک به جمع مشتریان طرح مهریار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیوست

شهرداری اراک به جمع مشتریان طرح مهریار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیوست

با هدف افزایش رفاه پرسنل شهرداری کلان‌شهر اراک، تفاهم‌نامه همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و شهرداری اراک در قالب طرح مهریار به امضا رسید. به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دکتر «علیرضا کریمی» شهردار اراک در نشستی مشترک که با حضور «عظیم حسین‌آبادی» مدیر شعب

با هدف افزایش رفاه پرسنل شهرداری کلان‌شهر اراک، تفاهم‌نامه همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و شهرداری اراک در قالب طرح مهریار به امضا رسید.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دکتر «علیرضا کریمی» شهردار اراک در نشستی مشترک که با حضور «عظیم حسین‌آبادی» مدیر شعب بانک در استان مرکزی، با مثبت ارزیابی کردن تعامل ۲ مجموعه در طول سالیان اخیر از آغاز تفاهم‌نامه طرح مهریار با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد.
وی در این نشست گفت: بسیاری از کارکنان شهرداری اراک با بهره‌مندی از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانسته‌اند بخشی از نیازهای مالی خود را برطرف کنند.
وی انعقاد تفاهم‌نامه طرح مهریار را گامی رو به جلو در زمینه افزایش رفاه پرسنل شهرداری اراک دانست و افزود: از طریق این طرح علاوه بر نهادینه کردن فرهنگ قرض‌الحسنه در بستر خانواده‌ها، سطح توان مالی کارکنان خدوم شهرداری افزایش خواهد یافت.
کریمی با اعلام این مطلب که بیشتر توان، وقت و انرژی کارکنان شهرداری‌ها صرف خدمت‌رسانی به شهروندان می‌شود، افزود: در حال حاضر صرف کردن زمان برای دریافت خدمات بانکی امری اجتناب‌ناپذیر است، اما گستردگی خدمات الکترونیک بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سبب شده تا بسیاری از کارکنان شهرداری بتوانند بدون مراجعه به شعب و در اسرع وقت خدمات بانکی خود را دریافت کنند.
شهردار اراک سرعت و کیفیت اجرای تفاهم‌نامه طرح مهریار در زمینه پرداخت حقوق کارکنان شهرداری از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را بسیار ارزنده خواند و گفت: در این طرح مقرر شد پرداخت حقوق بیش از ۱۲۰۰ نفر از پرسنل شهرداری از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به انجام برسد که خوشبختانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیاتی شد.
شهردار اراک در ادامه با اشاره به این مهم که سطح همکاری های این ۲ مجموعه منحصر به خدمت‌رسانی به کارکنان شهرداری نیست، افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای که با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منعقد شده، شهروندان اراکی می‌توانند با معرفی شهرداری اراک و از طریق دریافت وام‌های قرض‌الحسنه نسبت به پرداخت انواع بدهی‌های خود به شهرداری اقدام کنند.
کریمی بازخورد این خدمت از سوی مراجعان را بسیار مثبت دانست و گفت: میزان رضایت ایجاد شده در این زمینه در میان مؤدیان شهرداری بسیار بالا بوده؛ به گونه‌ای که این رضایتمندی در سطوح مختلف اداری و اجتماعی ملموس است.
وی با اشاره به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل درون شهری اراک، خواستار ایجاد شرایطی در خصوص نوسازی این ناوگان با حمایت و همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شد.
کریمی نیاز به نوسازی حداقل ۲۰۰۰ تاکسی درون شهری اراک را ضروری دانست و افزود: با بررسی‌های انجام شده تعداد ۲۷۰۰ تاکسی در شهرستان اراک عمر بالایی دارند و مقرر است تا با استفاده از اعتبارات بانکی ضمن نوسازی و تجهیز این ناوگان، زمینه افزایش رفاه شهروندان نیز فراهم شود.
در ادامه این نشست حسین‌آبادی رویکرد مجموعه مدیران شهرداری و شورای اسلامی کلان‌شهر اراک در زمینه تعامل با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را بسیار مهم خواند و بیان کرد: طی دوره‌های مختلف و مذاکرات متعدد بین ۲ مجموعه، نهایتاً این نتیجه حاصل شد که همکاری مشترک بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و شهرداری اراک آثار فراوانی برای شهروندان و پرسنل خدوم شهرداری در پی خواهد شد.
حسین‌آبادی با اشاره به تفاهم‌نامه طرح مهریار و در تشریح آن گفت: با توجه به مجوز وزارت محترم امور اقتصادی و دارایی به دستگاه‌های مختلف مبنی بر امکان تمرکز پرداخت حقوق پرسنل سازمان‌ها، ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی در این بانک، طرح مهریار تدوین و برای نخستین بار در سطح شبکه بانکی کشور به اجرا درآمده است.
وی امکان پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و همچنین ایجاد پوشش بیمه‌ای برای پرسنل دستگاه‌ها را از جمله مزایای این طرح برشمرد.
مدیر شعب استان مرکزی با اشاره به تعداد بالای وام‌های پرداختی به مؤدیان شهرداری اراک گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ و همزمان با امضای تفاهم‌نامه حمایت از کالا و خدمات ایرانی در زمینه پرداخت وام قرض‌الحسنه به مؤدیان شهرداری بالغ بر ۲۲۰۰ فقره وام به ارزش ۸۷۵ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
وی افزود: در این طرح مؤدیان شهرداری‌ها می‌توانند از طریق دریافت وام قرض‌الحسنه نسبت به پرداخت بدهی خود به شهرداری‌ها اقدام کنند. کمک به اقشار کم‌درآمد جامعه در پرداخت بدهی به شهرداری‌ها و بهبود مدیریت مالی منابع شهرداری از جمله اهداف این طرح است.