تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 - 18:09
کد خبر : 8424

بانک توسعه تعاون سمنان ۱۸۰۰ میلیارد ریال تامین مالی جمعی برای ۸ واحد تولیدی انجام داد

بانک توسعه تعاون سمنان ۱۸۰۰ میلیارد ریال تامین مالی جمعی برای ۸ واحد تولیدی انجام داد

بانک توسعه تعاون استان سمنان برای نخستین بار برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز ۸ واحد تولیدی و بازرگانی، اقدام به تامین مالی جمعی از محل بازار سرمایه به مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد ریال کرده ست. علیرضا اکبری،مدیر شعب استان سمنان اعلام کرد: استفاده این ابزار مالی فرصتی ویژه برای کنترل نقدینگی در سطح جامعه

بانک توسعه تعاون استان سمنان برای نخستین بار برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز ۸ واحد تولیدی و بازرگانی، اقدام به تامین مالی جمعی از محل بازار سرمایه به مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد ریال کرده ست.

علیرضا اکبری،مدیر شعب استان سمنان اعلام کرد: استفاده این ابزار مالی فرصتی ویژه برای کنترل نقدینگی در سطح جامعه و کمک به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط برای بهره مندی از منابع تجمیع شده و بلااستفاده دیگر واحد های صنعتی و سرمایه گذاری است که با توجه به کارمزد مناسب و امکان استفاده از منابع ایجاد شده به مدت یکسال برای مشتری رضایت مندی لازم را در پی خواهد داشت. همچنین تودیع سپرده به مدت یکسال و به میزان ۲۰ درصد، زمینه لازم برای تحقق برنامه عملیاتی بانک را فراهم می کند.

تامین مالی جمعی به عنوان ابزار مالی جدید بر اساس دستورالعمل مصوب شورای عالی بورس برای تامین مالی کسب و کارهاطراحی و اجرایی شده است. در این ساز و کار تمامی کسب و کارهای کوچک و متوسط می توانند جهت تامین مالی طرح های مربوط به تامین مواد اولیه، توسعه محصول، خرید دستگاههای مورد نیاز، سرمایه در گردش، ایجاد خطوط تولید جدید، بازاریابی و فروش محصول و …… از طریق انتشار و فروش گواهی های شراکت مالی از محل بازار سرمایه پس از تایید اعتباری توسط بانک از مزایای صدور ضمانت نامه تعهد پرداخت در شعب بانک توسعه تعاون برخوردار شوند.

طبق بخشنامه سازمان امور مالیاتی گواهی شراکت سرمایه گذاری در طرح های تامین مالی جمعی معاف از مالیات است.