تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 - 12:52
کد خبر : 4404

حمایت بانک توسعه تعاون از توسعه کشت گلخانه ای گامی موفق در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

حمایت بانک توسعه تعاون از توسعه کشت گلخانه ای گامی موفق در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

با مشارکت بانک توسعه تعاون مدیریت شعب استان بوشهر و با پرداخت ۷ میلیارد ریال تسهیلات از محل طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در بخش کشاورزی عملیات بهره برداری از طرح گلخانه ای در شهرستان دشتستان بخش تنگ ارم آغاز شد و همچنین برای ۱۰ نفر شغل ایجاد شد . به گزارش روابط عمومی

با مشارکت بانک توسعه تعاون مدیریت شعب استان بوشهر و با پرداخت ۷ میلیارد ریال تسهیلات از محل طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در بخش کشاورزی عملیات بهره برداری از طرح گلخانه ای در شهرستان دشتستان بخش تنگ ارم آغاز شد و همچنین برای ۱۰ نفر شغل ایجاد شد .

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب استان بوشهر؛حمایت بانک توسعه تعاون در استان بوشهر ازتوسعه و گسترش کشت های گلخانه ای با توجه به شرایط اقلیمی ،خشکسالی و بحران آب می تواند زیربنایی برای گذار از کشاورزی سنتی به علمی و تامین امنیت پایدارمواد غذایی باشد، که به همین منظور بسته های حمایتی بانک توسعه تعاون میتواند زمینه و بستر مناسبی را جهت بهره مندی فعالان بخش کشاورزی و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی فراهم کرده است .

این طرح توسعه ای از سوی بخش خصوصی و با مشارکت مؤثر بانک توسعه تعاون استان بوشهر «شعبه لیان» آماده بهره برداری کشت انواع محصولات سبزی و صیفی در محیط گلخانه ای شده وباعث اشتغالزایی ۱۰ نفر شد. مساحت زمین این طرح ۱۲ هزار مترمربع و مساحت گلخانه ای آن نیز ۷ هزار متر مربع است .

بهره برداری از این گونه طرح ها بیانگر عملکرد مثبت بانک توسعه تعاون در راستای حمایت از کارآفرینی و رونق اشتغال علی الخصوص در بخش کشاورزی و مناطق کم برخوردار استان بوشهر است.

کشت گلخانه ای یکی از شیوه های مهم و به روز دنیا و راهی مطمئن در مدیریت مصرف و صرفه جویی آب و نیز راهی برای تولید محصولات باکیفیت و کاهش ضایعات در بخش کشاورزی محسوب می شود.