تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1402 - 19:42
کد خبر : 12778

پروژه ۱۱۰۰ واحدی سبحان قرچک تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

پروژه ۱۱۰۰ واحدی سبحان قرچک تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

پروژه سبحان ۲ قرچک پس از ده سال بلاتکلیفی، با پیگیری میدانی و اقدام عملیاتی بانک مسکن تا دهه فجر امسال تکمیل و آماده تحویل می‌شود.به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا؛ مدیرعامل بانک مسکن طی چندین حضور میدانی خود در محل پروژه، ضمن مذاکره با نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، پیمانکاران پروژه، فرماندار

پروژه سبحان ۲ قرچک پس از ده سال بلاتکلیفی، با پیگیری میدانی و اقدام عملیاتی بانک مسکن تا دهه فجر امسال تکمیل و آماده تحویل می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا؛ مدیرعامل بانک مسکن طی چندین حضور میدانی خود در محل پروژه، ضمن مذاکره با نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، پیمانکاران پروژه، فرماندار و شهردار ورامین به بررسی دلایل عدم پیشرفت پروژه، سازه‌ها و استحکامات منطقه و واحدهای مسکونی پرداخت.

بنا به دستور مدیرعامل بانک مسکن، تحقیق و تفحص برای ایمن‌سازی زیرساخت‌ها و عملیات اجرایی تکمیل واحدها از شهریورماه امسال آغاز شد.

مسوولیت اجرای عملیات ایمن سازی و تکمیل واحدهای پروژه سبحان ۲ بر عهده سه شرکت عمرانی مسکن گستر، سرمایه گذاری مسکن البرز و بازرگانی مهر مینای کیش از شرکت‌های زیرمجموعه گروه مالی بانک مسکن است و کارگاه عملیاتی متشکل از ۴۰۰ نیروی انسانی و ماشین آلات پیشرفته ساختمانی با تمام ظرفیت در منطقه مشغول به کار شده است.

در حال حاضر آزمایش و بررسی خاک بستر فونداسیون ضلع جنوبی منطقه نیز در آزمایشگاه مکانیک و خاک وزارت راه و شهرسازی در مرحله انجام است تا در صورت نیاز عملیات بهسازی، تثبیت و تحکیم خاک بستر در محل اجرا شود.

از اقدامات صورت گرفته در راستای تکمیل پروژه طی دو هفته گذشته می‌توان به انجام زیرسازی رنگ، تامین و اجرای تجهیزات مکانیکی و برق، انجام تست‌های لوله‌های آب و فاضلاب، زیرساخت لوله‌های مسی اسپیلت‌ها، تایید و نصب اکثر تجهیزات برقی، تامین و نصب تجهیزات آبرسانی بلوک‌ها اشاره کرد.

پروژه ۱۱۰۰ واحدی سبحان ۲ قرچک که از سال ۸۳ توسط بخش خصوصی کلنگ‌زنی شده و در سال ۹۳ فرایند ساخت آن به مرحله تکمیل رسیده است؛ به دلایلی اعم از عدم استحکام و ایمنی ساختمان‌ها و نشست آن‌ها، دریافت نکردن پایان کار از سوی شهرداری و مشخص نشدن وضعیت بدهی‌ها تاکنون به بازار مسکن عرضه نشده است.

در همین راستا، رییس جمهور در جلسه با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بانک مسکن، خواستار تعیین تکلیف فوری پروژه سبحان۲ و اطلاع‌رسانی دقیق واقعیت پروژه و روند اقدامات انجام شده به مردم منطقه شد که با پیگیری فعال بانک مسکن در حال انجام است

برچسب ها : ،