تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردین 1402 - 13:42
کد خبر : 9038

پرداخت بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون در استان خراسان جنوبی

پرداخت بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون در استان خراسان جنوبی

بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی طی سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی استان پرداخت کرده است. به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی، ملائی در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانس دیدار نوروزی هیئت عامل بانک با مدیران و معاونین استانی، نسبت تسهیلات پرداختی به

بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی طی سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی استان پرداخت کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی، ملائی در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانس دیدار نوروزی هیئت عامل بانک با مدیران و معاونین استانی، نسبت تسهیلات پرداختی به برنامه مصارف بانک را بیش از ۱۴۶ درصد اعلام کرد و گفت: برنامه عملیاتی بانک توسعه تعاون در استان خراسان جنوبی در حوزه مصارف برای سال گذشته، ۴ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال بوده است که بنا بر تقاضای بازار و در جهت رونق اقتصادی، بالغ بر ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال انواع تسهیلات در شعب سطح استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به بخش‌های مختلف استان در قالب ۴۴۷۹ فقره پرونده اعتباری بوده است، تصریح کرد: تعداد متقاضیان و گیرندگان تسهیلات در سال ۱۴۰۰، ۳۲۷۹ پرونده بوده است که رشد ۱۳۶ درصدی را در پی داشته است.

مدیر شعب استان تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی در پایان اسفند سال ۱۴۰۰ را ۴۷۲۰ میلیارد ریال گزارش کرد و خاطر نشان کرد: این میزان در دوره مشابه سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۴۱ درصد افزایش داشته است.

ملائی همچنین پیش‌بینی اعطای تسهیلات در سال جدید را مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال بیان کرد و افزود: همواره توجه به توزیع اعتبارات در جهت رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال، با حفظ شرایط برای تحقق سهم ۷۰ درصدی بخش تعاون در مصارف تسهیلات بانک مدنظر همکاران بوده است.

گفتنی است طی سال ۱۴۰۱ شعب مرکزی بیرجند، فردوس، قائن، طبس و جمهوری بیرجند به تربیت بیشترین مصرف کننده تسهیلات بانک توسعه تعاون استان به لحاظ مبلغ بوده، و همچنین شعب بشرویه، فردوس، نهبندان، حاجی آباد و جمهوری بیرجند نیز به ترتیب دارای بالاترین درصد تحقق برنامه تسهیلات پرداختی بوده‌اند.