تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 - 15:59
کد خبر : 4328

حمایت بانک توسعه تعاون از محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار استان زنجان

حمایت بانک توسعه تعاون از محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار استان زنجان

در دیدار مدیر شعب بانک توسعه استان زنجان با مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان و جمعی از دهیاران ، بر استفاده از خدمات بانک توسعه تعاون در توسعه روستاها و محرومیت زدایی از مناطق روستایی کم برخوردار تأکید شد . به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی مدیریت شعب

در دیدار مدیر شعب بانک توسعه استان زنجان با مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان و جمعی از دهیاران ، بر استفاده از خدمات بانک توسعه تعاون در توسعه روستاها و محرومیت زدایی از مناطق روستایی کم برخوردار تأکید شد .

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی مدیریت شعب زنجان، در راستای بازاریابی ، جذب حساب های بانکی دهیاران ، افزایش میزان اشتغال در روستاها و گسترش دامنه خدمات بانک به روستاهای استان، مسعود کردستانی مدیر شعب بانک توسعه استان زنجان با وجیه اله بیگدلی مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان دیدار و گفت وگو کرد.

کردستانی گفت : می توان با ایجاد تعامل و استفاده از حضور دهیاران نسبت به شناسایی پتانسیل ها و بسترهای مناسب روستایی و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی ، مشاغل خانگی و گردشگری موجب شد تا حمایت از تولید و اشتغال روستایی تقویت شود .

وی تصریح کرد: با گسترش دامنه خدمات بانکی می توان صنایع تبدیلی در روستا ها را توسعه داد واز مهاجرت آنان به شهرها و تبدیل روستاها به خانه سالمندان جلوگیری کرد.

در ادامه مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان ، بانک توسعه تعاون را یک بانک خوشنام دانست و از خدمات بانک در سطح روستاهای استان تقدیر کرد.

به گفته بیگدلی در حال حاضر ۶۵۷روستا از حدود ۹۱۰ روستای استان زنجان دارای دهیاری هستند وبه ازای هر بخش یک شرکت تعاونی در دهیاری های استان زنجان تأسیس شده است .

وی با بیان اینکه اقدامات شاخص و بی نظیری در سطح روستاهای استان زنجان انجام شده استف ،اظهار کرد: اعتبارات ویژه بر اساس شاخص جمعیت و محرومیت روستاها تخصیص یافته است چرا که محرومیت‌زدایی از اهداف مهمی است که به آن توجه ویژه‌ای می‌شود.

وی اعلام کرد:هر کدام از این روستاها مشکلات خاص خودشان را دارند که باید پس از احصا ، باید به مشکلات آنان رسیدگی شود و در حال حاضر بیشترین مشکلات روستاهای استان در بخش اینترنت ، آب آشامیدنی ، گاز ، مسکن ، منابع طبیعی ، محیط زیست و اختلاف در اراضی روستایی است .