تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 تیر 1403 - 11:10
کد خبر : 19411

نقش ۱۶۰ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت قرمز سبد غذایی خانوارها

نقش ۱۶۰ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت قرمز سبد غذایی خانوارها

بانک کشاورزی طی سال ۱۴۰۲ و سه ماهه نخست سال جاری در راستای حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت قرمز مصرفی خانوارها، قریب به ۱۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان این حوزه پرداخت کرده و بدین ترتیب نقش موثری در تامین امنیت غذایی کشور داشته است. به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از

بانک کشاورزی طی سال ۱۴۰۲ و سه ماهه نخست سال جاری در راستای حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت قرمز مصرفی خانوارها، قریب به ۱۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان این حوزه پرداخت کرده و بدین ترتیب نقش موثری در تامین امنیت غذایی کشور داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک کشاورزی، شعب این بانک از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۳ با هدف تامین امنیت غذایی کشور، پایداری سفره هموطنان و تامین گوشت قرمز سبد غذایی خانوارها، حدود ۱۲۵ هزار فقره تسهیلات جمعا به مبلغ ۱۶۰ هزار میلیارد ریال به زنجیره های تامین گوشت قرمز پرداخت کرده اند. همچنین ۷۳۴۲ فقره از این تسهیلات به مبلغ ۷۰۰۰ میلیارد ریال به منظور تولید گوشت قرمز به عشایر پرداخت شده است.

این گزارش می افزاید: بانک کشاورزی همچنین با پرداخت میلیاردها ریال تسهیلات به سایر بخش های وابسته ازجمله کشتارگاه ها، مزارع تولید علوفه، کارخانجات خوراک دام، صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی، سردخانه ها، تامین ماشین آلات مورد نیاز این زیربخش و نهایتا حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تسهیل دسترسی هموطنان به گوشت قرمز و فرآورده های آن حمایت می کند.