تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 15:15
کد خبر : 19124

افتتاح گمرک اختصاصی شرکت فولاد مبارکه اصفهان

افتتاح گمرک اختصاصی شرکت فولاد مبارکه اصفهان

وزیر امور اقتصادی و دارایی که روز گذشته بیستم خردادماه به منظور افتتاح گمرک اختصاصی شرکت فولاد مبارکه به اصفهان سفر کرده بود، با همراهی مدیرعامل بانک صنعت و معدن و جمعی از مدیران ارشد این وزارتخانه از شرکت فولاد مبارکه اصفهان بازدید کرد و با تاکید بر اینکه نگاه صفر و یکی به کنترل

وزیر امور اقتصادی و دارایی که روز گذشته بیستم خردادماه به منظور افتتاح گمرک اختصاصی شرکت فولاد مبارکه به اصفهان سفر کرده بود، با همراهی مدیرعامل بانک صنعت و معدن و جمعی از مدیران ارشد این وزارتخانه از شرکت فولاد مبارکه اصفهان بازدید کرد و با تاکید بر اینکه نگاه صفر و یکی به کنترل نقدینگی بخش تولید را متضرر می‌کند، اظهار کرد: در برنامه سال جاری ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اضافه بر کنترل ترازنامه بانک‌ها برای تسهیلات دهی به بخش تولید تعیین شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک صنعت و معدن به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی در جریان سفر به استان اصفهان اظهار کرد: مسائلی مربوط به حوزه مالیاتی در این جلسه توسط فعالان اقتصادی اشاره شد، تلاش ما در  سازمان امور مالیاتی و گمرک، این بوده که به فعالان اقتصادی اعتماد کرده و تسهیل‌گری اتفاق افتد.
وزیر اقتصاد بیان داشت: برنامه دولت این بوده که تسهیلات بانکی حتما به بخش تولید اصابت کند، در برنامه ۱۴۰۳، ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اضافه بر کنترل ترازنامه بانک‌ها برای تسهیلات دهی به بخش تولید تعیین شده است؛ نگاه صفر و یکی به کنترل نقدینگی بخش تولید را متضرر می‌کند.
خاندوزی اضافه کرد: دولت در سیاست کنترل نقدینگی خود تولید را مد نظر قرارداده و سهل‌گیری می‌کند، نگاه تبعیض آمیز باید برای بخش تولید در نظر گرفته شود تا منابع بانکی به آن اختصاص یافته و جهش تولید اتفاق افتد.
خاندوزی در ادامه درباره نقش ستادهای تسهیل، گفت : این ستادها برای کمک به شرکت‌های تولیدی در زمینه اخذ تسهیلات برای پروژه‌های نیمه تمام و همچنین اخذ مجوزات توسط دستگاه‌های اجرایی و مسائل حوزه مالیاتی فعالیت می‌کنند.
شرکت فولاد مبارکه در زمینه تولید ورق‌های فولادی فعالیت‌ می کند و سهم عمده‌ای از تولید فولاد کشور جهت استفاده در صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی، صنایع فلزی سبک، صنایع فلزی سنگین و لوله‌های انتقال سیالات، صنایع بسته‌بندی، صنایع لوازم خانگی و الکتریکی و صنایع لوله و پروفایل دارد.
این مجتمع که دارای حد اعتباری به مبلغ ۷ هزار میلیارد ریال نزد بانک صنعت و معدن می باشد، در سال گذشته حجم صادراتی بیش از یک میلیارد دلار داشته است.
گفتنی است، مدیر عامل بانک صنعت و معدن پس از دیدار با کارکنان مدیریت استانی و شعبه اصفهان، نشستی با فعالان اقتصادی و صنعتگران در محل استانداری اصفهان در خصوص مشکلات و معضلات آنان برگزار و راهکارهای لازم در خصوص برون رفت از این معضلات را برای آنان تشریح و رهنمودهای لازم را ارائه نمود.