تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 14:00
کد خبر : 19114

آگهی خرید و فروش نهضت ملی مسکن غیرقانونی است

آگهی خرید و فروش نهضت ملی مسکن غیرقانونی است

مدیرکل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه آگهی‌های خرید و فروش نهضت ملی مسکن در استان غیرقانونی به شمار می‌رود، گفت: هرگونه خرید و فروش، تنظیم اسناد صلح نقل و انتقال و فروش امتیاز پروژه‌های اقدام یا نهضت ملی مسکن شهرهای ۳۲ گانه استان توسط دفاتر اسناد رسمی ممنوع است.به گزارش پایگاه خبری آرمان

مدیرکل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه آگهی‌های خرید و فروش نهضت ملی مسکن در استان غیرقانونی به شمار می‌رود، گفت: هرگونه خرید و فروش، تنظیم اسناد صلح نقل و انتقال و فروش امتیاز پروژه‌های اقدام یا نهضت ملی مسکن شهرهای ۳۲ گانه استان توسط دفاتر اسناد رسمی ممنوع است.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان مجید صالحی امیر روز دوشنبه اظهار کرد: بر اساس اطلاعیه‌های صادر شده در رابطه با ممنوعیت خرید و فروش امتیاز پروژه‌های اقدام یا طرح نهضت ملی مسکن، دفاتر اسناد رسمی، اجازه تنظیم اسناد صلح نقل و انتقال و فروش امتیاز پروژه‌های اقدام یا نهضت ملی مسکن را ندارند.

هرگونه خرید و فروش، تنظیم اسناد صلح نقل و انتقال و فروش امتیاز پروژه‌های اقدام یا نهضت ملی مسکن شهرهای ۳۲گانه استان همدان، توسط دفاتر اسناد رسمی ممنوع است.

وی افزود: اداره کل طرح ریزی و پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی در نامه‌ای این موضوع را مورد تأکید قرار داده و با متخلفان به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

صالحی امیر تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن تخصیص واحد به متقاضیان در مرحله پایانی اجرای پروژه صورت خواهد پذیرفت و انعقاد قرار داد و واگذاری واحدها تا مرحله پایانی پروژه امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: با دستور مقامات قضایی استان همدان در راستای جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد صاحب امتیاز طرح نهضت ملی مسکن، دفاتر رسمی حق نقل و انتقال و ثبت وکالت در خصوص طرح مذکور را ندارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان همچنین گفت: آگهی‌های خرید و فروش در فضای مجازی در خصوص خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است و همشهریان فریب افراد سودجو را نخورند.

وی اظهار کرد: آگاهی لازم در خصوص نداشتن حق فروش امتیاز نهضت ملی مسکن به متقاضیان هنگام تشکیل پرونده ارائه شده و در صورت اقدام به این مهم امتیاز فرد لغو می‌شود.

صالحی امیر تأکید کرد: مشاوران املاک حق خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن را ندارند و این دستورالعمل از طریق اداره کل صنعت، معدن و تجارت و همچنین اصناف به مشاوران املاک ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز گفت: ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، در شهرک پرواز (جنب اراضی باغ میوه و فرودگاه همدان) در حال اجراست که برای چهار هزار و ۵۶۰ واحد آن پروانه ساخت صادر شده است.

مسعود رضایی اظهار کرد: پروانه ساخت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد نیز در این شهرک تازه تاسیس، آماده و تأیید شده است و تا چند روز دیگر صادر می‌شود.

وی افزود: در مجموع از ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی که قرار است در این شهرک احداث شود مرحله پروانه ساخت برای هفت هزار و ۱۶۰ واحد مسکونی به پایان رسیده و باقی واحدها نیز در مرحله اقدامات لازم برای کنترل و صدور پروانه ساخت قرار دارد.

رضایی تصریح کرد: هم اینک روند ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پرواز همدان با سرعت در حال اجراست و عملیات اجرایی و اسکلت‌بندی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با پیشرفت قابل قبولی ادامه دارد.

وی بیان کرد: سه بلوک ساختمانی با ظرفیت ۶۵۰ واحد به لحاظ زیر کار بودن کارگاه و محل نگهداری پیمان است که به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: عملیات اجرایی ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز در این شهرک توسط ۲ مجموعه زیر نظر بنیاد مسکن آغاز شده است.

وی با تأکید بر اینکه واحد مسکونی بلاتکلیف در شهرک پرواز وجود ندارد و همه واحدها دارای برنامه است، ادامه داد: به منظور ساخت یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی دیگر در این محل، مناقصه‌ای برگزار شده تا شرکت سازنده تعیین شود.

رضایی با قدردانی از مجموعه سازمان نظام مهندسی و همکاری کارکنان آن افزود: از دستگاه‌های خدمات رسان درخواست داریم امور زیر بنایی و روبنایی را هم زمان با ساخت واحدهای مسکونی این شهرک پیش ببرند.

وی تصریح کرد: خدمات زیربنایی همچون پروژه‌های آب‌رسانی، برق‌رسانی و گاز باید به موازات اجرای پروژه‌های مسکن در شهرک پرواز پیش برده شود.

رضایی با اشاره به اینکه این تسهیلات ۲۰ساله و با سود بانکی ۱۸ درصد است، افزود: مبلغ تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و زمین آن به طور رایگان از سوی دولت به مردم واگذار شده است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های پروانه ساخت، اداری و نظام مهندسی این پروژه با تخفیفات اعمال شده است، خاطرنشان کرد: تلاش داریم در کنار حفظ کیفیت و رعایت مقررات ملی ساختمان، در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود تا این واحدها با کمترین هزینه ساخته شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: خط قرمز ما برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، رعایت مباحث فنی و مقررات ملی ساختمان است.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز بیشتر متقاضیان همکاری لازم برای واریز مبالغ درخواستی را کرده‌اند، افزود: دستگاه‌های حمایتی نیز کمک‌های بلاعوض برای افراد زیرپوشش خود را به حساب واریز کرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: اعتبارات طرح نهضت ملی مسکن از ۲ بخش تأمین می‌شود که شامل آورده متقاضیان و تسهیلات دولت می‌شود.

وی تصریح کرد: امکان خرید و فروش امتیاز این واحدها وجود ندارد و زمین آن به صورت ۹۹ساله به مردم واگذار می‌شود.

برچسب ها : ،